Learning 2.0 in der Charlotte & Mecklenburg County Public Library

Ein interessantes (und unter Creative Commons lizensiertes) Programm mit dem Titel Learning 2.0 hat die Charlotte & Mecklenburg County Public Library entwickelt. Besonders spannend ist die Art und Weise, wie es innerhalb der Bibliothek entwickelt wurde:

Recognizing that librarians need to know how to participate in the new media mix if libraries are to remain relevant, Blowers challenged her 550 staffers to become more web savvy. Using free web tools, she designed the program and gave staff members three months to do 23 things.

They created blogs and podcasts, tried out Flickr, set up RSS feeds, learned about wikis, uploaded video to YouTube, played with image generators and Rollyo, and explored Technorati, tagging and folksonomies.

Meine Hervorhebungen im zweiten Absatz machen sehr schön deutlich, was “2.0” eigentlich ausmacht: Kreieren, Ausprobieren, Lernen, Spielen, Erforschen.

Vielen Dank für den Hinweis auf den Wired-Artikel an Joachim Eberhard!

Links zum Thema:

  1. Die oben erwähnten 23 Things.
  2. 43 things
  3. Articulate: E-Learning 2.0 is about people